Boje
Jakmile zaútočí hráč na osadu jiného hráče, dojde tam nevyhnutelně k boji. Zde jednotky bojují proti sobě dokud není jedna strana kompletně rozdrcena a zničena. Přitom také může osada (hradby nebo jiná budova) být trvale poškozená. Útočník může buď vydrancovat nějaké suroviny nebo prostřednictvím hraběte dobývat, tedy trvale převzít.
Stupně boje jsou:
- Poškození hradeb
- Boj špehů
- Boj normálních jednotek
- Poškození budov
- Dobývání nebo drancování
Poškození hradeb
Předtím než započne boj, je snížena hodnota hradeb. K tomu potřebuje hráč útočné jednotky beranidla. Úroveň hradeb se sníží v závislosti na množství poslaných beranidel.
Boj špehů
Pokud se v řadách útočícího vojska nacházejí špehové, je před bojem normálně vypočtena špionáž.
Boj normálních jednotek
Normální jednotky bojují proti sobě. Zde se rozlišuje útočná a obraná hodnota. Jakmile jsou hodnoty určené, jsou potom kvůli vnějším vlivům změněny.
Přitom platí následující úpravy pro útočníka:
- Morálka: To je mechanismus, který zabraňuje obrovským hráčům zničit bez problémů menší hráče. Zde se porovnává počet bodů všech osad útočící strany a celkový počet bodů obránce. Má-li útočník více, potom se se zmenšující morálkou zmenšuje efektivita jeho jednotek. Morálka je mezi 100% a 30%.
- Štěstí: Faktor náhody, který se stanovuje pro každý boj. Tato hodnota ovlivňuje sílu vojska. Štěstí kolísá mezi -25% a +25%.
Obránce zlepšuje svoji obranou sílu svých jednotek pomocí:
- Bonus zdi: Tento bonus vytváří hradby a zlepšuje všechny obrané hodnoty. Bonus zdi je mezi 100% (úroveň 0) a 220% (úroveň 20).
- Noční bonus: To je ochrana, která chrání mezi 0:00 a 8:00 hodin. Během této doby profituje obránce z nočního bonusu, což znamená: dvojnásobná síla obrany všech jednotek během této doby. Mimo tento čas není žádný noční bonus.
Bojové hodnoty se porovnají, potom se stanoví ztráty. Hrabě zemře, pokud s ním nebudou poslané žádné jednotky a dojde k bitvě nebo padne v boji více jak 50% jednotek.
Poškození budov
Na konci se zpočítá poškození ostatních budov a to závisí na objemu ztrát obránce a počtu katapultů útočníka.
Dobývání nebo drancování
Jakmile boj skončí a útočník vyhraje, stane se následující: Přeživší jednotky útočníka vyrabují zásoby surovin v osadě a přinesou suroviny do jejich domovského města. Pokud přežil hrabě, začne s dobýváním a sníží sféru vlivu osady.
Sféra vlivu se přepočítá poprvé po pokusu o dobytí. Pokud jsou při útoku poškozené budovy, sféra vlivu se přepočítá.