Špionáž
Pomocí špehování můžete použít špehy, aby vyšpehovali osady cizího hráče. Tak můžete získat informace o budovách, surovinách a jednotkách v osadě, což může být užitečné při plánovaní útoku. Přitom si může hráč vybrat mezi normálním špehováním a nebo pomalejší, ale proto neviditelnou, plíživou špionáží.
Začít špionáž
Na začátku útoku si může hráč vybrat mezi oběma typy (normální a plíživá). Normální špionáž se spustí normálním příkazem k útoku. Plíživá špionáž má k tomu speciální tlačítko Špehovat.
Rozhodne-li se hráč poslat normální špionážní útok, potom to nepřítel okamžitě vidí. Navíc dostane protihráč report jako při normálním útoku.
Rozhodne-li se pro plíživý špionážní útok, potom protivník nevidí nic. To znamená, že nedostane žádnou informaci, že špehové přicházejí a ani neobdrží žádný report. Aby toho špehové dosáhli musí být obzvlášť opatrní, proto je jejich rychlost pohybu na mapě významně pomalejší.
Výpočet
Špionážní útok se počítá jen z poměru útočících a bránících špehů. Z toho se vypočítá počet přeživších jednotek útočníka. Obránce nikdy žádné jednotky neztratí. Na konci se vrátí všichni špehové zpátky domů. Podle typu špionáže a počtu přeživších špehů útočící strany se určí, jaké informace hráč obdrží.
Dobýt
Po boji se zkontroluje, jaké informace útočící hráč dostane. Přitom záleží na typu špionážního útoku:
Při normálním špionážním útoku mohou získat špehové následující informace:
• nepřátelské jednotky a morálka
• nepřátelské suroviny
• budovy a jejich stupeň výstavby
• jednotky mimo osadu
Při plíživém špionážním útoku jsou možné následující informace:
• nepřátelské jednotky a morálka
• nepřátelské suroviny
• budovy a jejich stupeň výstavby